67/P/2010 Wykonanie podłączeń do miejskiej sieci kanalizacyjnej budynków przy ul. Otorowskiej 30, Toruńskiej 106, Fordońskiej 426 i Żeglarskiej 11 zarządzanych przez Administrację Domów Miejskich ADM Sp. z o.o. w Bydgoszczy.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
roboty budowlane
Bydgoszcz: 67/P/2010
Numer ogłoszenia: 265787 - 2010
data zamieszczenia: 28.09.2010
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Administracja Domów Miejskich "ADM" Spółka z o.o. , ul. Śniadeckich 1, 85-011 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3481600, faks 052 3481607.
· Adres strony internetowej zamawiającego: www.adm.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: spółka prawa handlowego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: 67/P/2010.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie podłączeń do miejskiej sieci kanalizacyjnej budynków przy ul. Otorowskiej 30, Toruńskiej 106, Fordońskiej 426 i Żeglarskiej 11 zarządzanych przez Administrację Domów Miejskich ADM Sp. z o.o. w Bydgoszczy.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.33.20.00-3, 45.33.22.00-5, 45.00.23.00-6, 45.33.24.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykazanie : - dla zadania nr 1 - min. 2 roboty polegające na przyłączeniu/remoncie/wymianie instalacji wodno - kanalizacyjnej zewnętrznej na kwotę min. 10 tys. brutto dla każdej z nich , w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert - dla zadania nr 2 - min. 2 roboty polegające na przyłączeniu/remoncie/wymianie instalacji wodno - kanalizacyjnej zewnętrznej na kwotę min. 20 tys. brutto dla każdej z nich , w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert - dla zadania nr 3 - min. 2 roboty polegające na przyłączeniu/remoncie/wymianie instalacji wodno - kanalizacyjnej zewnętrznej na kwotę min. 20 tys. brutto dla każdej z nich , w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert - dla zadania nr 4 - min. 1 robotę polegające na przyłączeniu/remoncie/wymianie instalacji wodno - kanalizacyjnej zewnętrznej na kwotę min. 80 tys. brutto, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o 1 osobę, na stanowisku kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
· wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
· oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ, 2) ofertę złożoną wg formularza ofertowego. Treść oferty powinna odpowiadać merytorycznej zawartości załącznika nr 1 do SIWZ, 3) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów do korzystania z nich na okres wykonywania zamówienia (zgodnie z art. 26 ust 2b ustawy Pzp), 4) Pełnomocnictwo wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 5) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy przez Pełnomocnika w przypadku składania oferty przez Pełnomocnika
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
4Zgodnie z art. 144 ustawy Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie: 1) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy za wykonanie zamówienia w następujących przypadkach a) w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy (np. VAT) b) do czasu zakończenia prac zamawiający ma prawo ograniczyć zakres prac jeszcze nie wykonanych, wedle własnego swobodnego uznania. W takim przypadku wynagrodzenie wykonawcy ulegnie odpowiedniemu pomniejszeniu o wartość prac zaniechanych na żądanie zamawiającego. W związku z prawem zamawiającego do zaniechania określonych robót wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tytułu odstępnego odszkodowania, itp. c) wartość robót zaniechanych określona będzie na podstawie cen z ostatniej publikacji SEKOCENDUD dla województwa kujawsko-pomorskiego, d) jeżeli w trakcie realizacji powstanie konieczność wykonania robót dodatkowych, których rozmiaru i przedmiotu zamawiający nie był w stanie określić w momencie rozpoczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może powierzyć ich wykonanie wykonawcy, a wykonawca będzie zobowiązany wykonać roboty na zasadach i przy zastosowaniu tych samych podstaw wyceny jak w ofercie, przy czym zasadność wykonania i zakres robót będą potwierdzone protokołem konieczności(zaakceptowanym i podpisanym przez strony) a oszacowanie wartości tych robót będzie uzgodnione przed ich rozpoczęciem. Dla uniknięcia wątpliwości stwierdza się , że roboty, których rodzaj ujęto w przedmiarach stanowiących załącznik do SIWZ, nie mogą być uznane za roboty dodatkowe, choćby ich rzeczywisty zakres uległ istotnemu powiększeniu. 2) zmiany terminu wykonania zamówienia w następujących przypadkach: a) konieczności wydłużenia terminu realizacji umowy wywołanej ważnymi zdarzeniami niemożliwymi do przewidzenia w chwili podpisania umowy, jednak nie więcej niż o jeden miesiąc. W takim przypadku zmiana dokonuje się po pisemnym powiadomieniu zamawiającego przez wykonawcę o ich zaistnieniu, przynajmniej na 7 dni przed upływem terminu określonego w umowie, w drodze stosownego dwustronnie podpisanego aneksu b) wystąpienia opóźnień niezawinionych przez Wykonawcę ze względu na warunki atmosferyczne c) innych uzasadnionych przyczyn pod warunkiem, że zaszły okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy 3) Zmiany osób wskazanych w umowie po stronie Zamawiającego jak i po stronie Wykonawcy 5. W przypadku wystąpienia okoliczności stanowiących podstawę do zmian postanowień umowy Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego nie później niż 3 dni od zaistnienia wyżej wymienionych przyczyn z wyjątkiem 2. a) poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia o dokonanie zmian w przedmiotowej umowie. 6. Jeżeli Zamawiający uzna, że zaistniałe okoliczności stanowiące podstawę do zmiany w umowie nie są zasadne, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z warunkami zawartymi w umowie 7. w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej ,że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 ni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W przypadku o którym mowa w poprzednim zdaniu Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenie należnego z tytułu wykonania części umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.adm.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ADMINISTRACJA DOMÓW MIEJSKICH ADM SP. Z O.O. UL. Gdańska 9 85-005 BYDGOSZCZ Sekcja Zamówień Publicznych ul. Gdańska 9 II p.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.10.2010 godzina 10:00, miejsce: ADMINISTRACJA DOMÓW MIEJSKICH ADM SP. Z O.O. UL. Gdańska 9 85-005 BYDGOSZCZ Sekcja Zamówień Publicznych ul. Gdańska 9 II p.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: 67/P/2010.
· 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie podłączenia budynku przy ul. Otorowskiej 30 do miejskiej sieci kanalizacyjnej.
· 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.33.20.00-3, 45.33.22.00-5, 45.33.23.00-6, 45.33.24.00-7.
· 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2010.
· 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: 67/P/2010.
· 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie podłączenia budynku przy ul. Toruńskiej 106 do miejskiej sieci kanalizacyjnej.
· 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.33.20.00-3, 45.33.22.00-5, 45.33.23.00-6, 45.33.24.00-7.
· 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2010.
· 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: 67/P/2010.
· 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie podłączenia budynku przy ul. Fordońskiej 426 do miejskiej sieci kanalizacyjnej.
· 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.33.20.00-3, 45.33.22.00-5, 45.33.23.00-6, 45.33.24.00-7.
· 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2010.
· 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: 67/P/2010.
· 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie podłączenia budynku przy ul. Żeglarskiej 11 do miejskiej sieci kanalizacyjnej.
· 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.33.20.00-3, 45.33.22.00-5, 45.33.23.00-6, 45.33.24.00-7.
· 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.12.2010.
· 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.