Budowa 7 budynków mieszkalnych wielorodzinnych w rejonie ulic Bora-Komorowskiego i Janosika w Bydgoszczy
06/03/2008 S46 Wspólnoty Europejskie – Zamówienia na roboty budowlane – Procedura otwarta
PL-Bydgoszcz: Roboty w zakresie instalacji budowlanych
2008/S 46-063575
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Roboty budowlane
SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
I.1) NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE:
Administracja Domów Miejskich ADM Sp. z o.o., ul. Śniadeckich 1, Kontakt Sekcja Zamówień Publicznych, Do wiadomości Patrycja Pawłowska, PL-85-011 Bydgoszcz. Tel. (48-52) 348 18 99. E-mail zamowieniapubliczne@adm.com.pl. Faks (48-52) 348 18 99.
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.adm.com.pl.
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego.
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego.
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego.
I.2) RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI:
Inne: Spółka prawa handlowego.
Inne: Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami.
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: tak.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Sprawa nr 59/P/2007.
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług:
Roboty budowlane.
Wykonanie.
II.1.3) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego.
II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej:
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów):
Budowa 7 budynków mieszkalnych wielorodzinnych w rejonie ulic Bora-Komorowskiego i Janosika w Bydgoszczy.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45300000, 45100000, 45200000, 45210000.
II.1.7) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA):
Nie.
II.1.8) Podział na części:
Tak.
Oferty należy składać w odniesieniu do: wszystkich części.
II.1.9) Dopuszcza się składanie ofert wariantowych:
Nie.
II.2) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres:
Szacunkowa wartość bez VAT: 35 440 716,29 PLN.
II.2.2) Opcje:
Nie.
II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI:
Okres w miesiącach: 24 (od udzielenia zmówienia):
INFORMACJE NA TEMAT CZĘŚCI
CZĘŚĆ nr 1 NAZWA: sprawa nr 59/P/2007.
1) KRÓTKI OPIS:
Budowa trzech budynków o funkcji mieszkalnej wielorodzinnej wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, drogową, małą architekturą i zagospodarowaniem terenu przy ul. Bora -Komorowskiego.
2) WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV):
45300000, 45100000, 45200000, 45210000.
3) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES:
Szacunkowy koszt bez VAT: 15 827 582,45 PLN.
4) WSKAZANIE INNEJ DATY ROZPOCZĘCIA PROCEDURY UDZIELANIA ZAMÓWIENIA I/LUB CZASU TRWANIA ZAMÓWIENIA:
5) INFORMACJE DODATKOWE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA:
CZĘŚĆ nr 2 NAZWA: sprawa nr 59/P/2007.
1) KRÓTKI OPIS:
Budowa czterech budynków o funkcji mieszkalnej wielorodzinnej wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, drogową, małą architekturą i zagospodarowaniem terenu przy ul. Janosika w Bydgoszczy.
2) WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV):
45300000, 45100000, 45200000, 45210000.
3) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES:
Szacunkowy koszt bez VAT: 19 613 133,84 PLN.
4) WSKAZANIE INNEJ DATY ROZPOCZĘCIA PROCEDURY UDZIELANIA ZAMÓWIENIA I/LUB CZASU TRWANIA ZAMÓWIENIA:
5) INFORMACJE DODATKOWE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje:
Dla zadania nr 1 - 155 000,00 zł dla zadania nr 2 - 195 000,00 zł 350 000,00 zł łącznie dla wszystkich zadań zamówienia.
III.1.2) Główne warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
III.1.4) Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia:
Nie.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego:
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, a w szczególności: a) wykonawcy prowadzą działalność gospodarczą w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia; W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujący dokument: aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), b) dysponują kierownikami budowy/robót posiadającymi: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, urządzeń, instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie urządzeń, sieci, instalacji cieplnych bez ograniczeń, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń gazowych bez ograniczeń, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów oraz świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się urządzeniami, instalacją i sieciami na stanowisku dozoru, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów, W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy są zobowiązani przedłożyć dla każdej z w/w osób: dokument potwierdzający nadanie uprawnień budowlanych, dokument potwierdzający przynależność do izby inżynierów budownictwa 2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 i 2 Pzp. (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich): a) aktualne zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; b) aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 u.p.z.p. , wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, c) aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3) złożyć oświadczenie, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa:
Informacje
i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Znajduje
się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia, a w szczególności musi: a) posiadać środki finansowe lub
posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej: W celu
potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca musi złożyć
informację banku lub Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo - Kredytowej, w
którym posiadają rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W celu
potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca musi złożyć
polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że
Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej deliktowej i
kontraktowej w zakresie prowadzonej działalności. (w przypadku wspólnego
ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub
więcej Wykonawców, oceniany będzie ich łączny potencjał ekonomiczny).
Minimalny
poziom ewentualnie wymaganych standardów: a) W przypadku składania
oferty na Zadanie nr I – 5 000 000,00 PLN b)w przypadku składania oferty
na Zadanie nr II – 7 500 000,00 PLN c)w przypadku składania oferty na
oba zadania łącznie – 10 000 000,00 PLN.
III.2.3) Zdolność techniczna:
Informacje
i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: a)
Wykonawca wskaże kierowników budowy/robót, którzy posiadają uprawnienia
opisane w punkcie 1 ppkt. 1) lit. b, b) Wykonawca wskaże osobę
posiadającą świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się
urządzeniami, instalacją i sieciami na stanowisku dozoru w zakresie
robót elektrycznych, gazowych, c.o., c) Wykonawca wskaże 1 osobę na
stanowisko Przedstawiciel Wykonawcy, który ma posiadać co najmniej 3
letnie doświadczenie zawodowe (licząc do dnia wszczęcia niniejszego
postępowania) na stanowisku kierowniczym przy realizacji inwestycji
budowlanych związanych z budową budynków mieszkalnych wielorodzinnych o
minimalnej wartości 5 000 000,00 PLN. Osobą tą może być kierownik
budowy. W przypadku składania oferty na oba zadania należy wykazać kadrę
wymaganą dla jednego zadania z takim wyjątkiem, że Wykonawca musi
wykazać dwóch kierowników budowy – kierowników robót
konstrukcyjno-budowlanych. Pozostała kadra może się dublować. d)
Wykonawca wskaże co najmniej 1 zamówienie wykonane przez siebie w ciągu
ostatnich pięciu lat (należy wykazać robotę rozpoczętą nie wcześniej niż
5 lat temu, licząc od dnia wszczęcia niniejszego postępowania, a która
została zakończona i odebrana przez inwestora przed dniem wszczęcia
niniejszego postępowania), z zakresu związanego z budową budynków
mieszkalnych wielorodzinnych Wykonawca winien podać ilość osób jaką
przewiduje skierować do realizacji inwestycji. Niniejszy wymóg uzasadnia
przepis §3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6.2.2003 w
sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót
budowlanych (DZ. U. Nr 47 poz. 401) – zgodnie z załącznikiem nr 4C
do SIWZ. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszych warunków Wykonawca
musi wypełnić załączniki wg wzorów określonych przez Zamawiającego
stanowiące załącznik nr 4A, 4C,
5 do SIWZ oraz załączyć wymagane dokumenty potwierdzające wypełnioną
treść w tych załącznikach. (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch
lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany
będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne
kwalifikacje i doświadczenie).
Minimalny poziom ewentualnie
wymaganych standardów: a) kierownik budowy do kierowania robotami
budowlanym o specjalności konstrukcyjno-budowlanej, który ma posiadać co
najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe (licząc do dnia wszczęcia
niniejszego postępowania) na stanowisku kierownika budowy, w tym
kierowanie robotami budowlanymi jako kierownik budowy na co najmniej
jednej budowie budynków mieszkalnych wielorodzinnych b) kierownik robót
do kierowania robotami o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,
instalacji, urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, który ma posiadać
co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe (licząc do dnia wszczęcia
niniejszego postępowania) na stanowisku kierownika robót w specjalności
sanitarnej c) kierownika robót do kierowania robotami o specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
który ma posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe (licząc do
dnia wszczęcia niniejszego postępowania) na stanowisku kierownika robót
w specjalności elektrycznej d) kierownika robót do kierowania robotami
budowlanymi o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji,
urządzeń cieplnych, który ma posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie
zawodowe (licząc do dnia wszczęcia niniejszego postępowania) na
stanowisku kierownika robót w w/w specjalności e) kierownika robót do
kierowania robotami budowlanymi o specjalności instalacyjnej w zakresie
sieci, instalacji, urządzeń gazowych, który ma posiadać co najmniej 3
letnie doświadczenie zawodowe (licząc do dnia wszczęcia niniejszego
postępowania) na stanowisku kierownika robót w w/w specjalności, f)
kierownika robót do kierowania robotami o specjalności drogowej, który
ma posiadać co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe (licząc do dnia
wszczęcia niniejszego postępowania) na stanowisku kierownika robót w
specjalności drogowej wykaz zamówienia związanego z budową budynków
mieszkalnych wielorodzinnycho wartości minimalnej: a) dla I zadania - 6
000 000,00 zł brutto b) dla zadania II - 9 000 000,00 zł brutto c) W
przypadku składania oferty na dwa zadania łącznie – roboty budowlane o
wartości co najmniej 11 000 000,00 zł brutto.
III.2.4) Zamówienia zastrzeżone:
Nie.
III.3) SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI
III.3.1) Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu:
III.3.2) Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi:
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) RODZAJ PROCEDURY
Otwarta.
IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału:
IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu:
IV.2) KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia:
Najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:
Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
Sprawa 59/P/2007.
IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia:
Wstępne ogłoszenie informacyjne
Numer ogłoszenia w Dz.U.: 2008/S 14-017115 z dnia 22.1.2008.
IV.3.3) Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów: 14.4.2008 - 15:00.
Dokumenty odpłatne:
Podać cenę: 2 200,00 PLN.
Warunki
i sposób płatności: Dla zadania nr 1 - 1 000 zł, zadania nr 2 - 1 200
zł a) przelewem na konto Zamawiającego 41114010520000329640001001 z
dopiskiem SIWZ - zadanie.... Zamawiający po sprawdzeniu płatności za
SIWZ prześle Wykonawcy fakturę wraz ze SIWZ. Po dokonaniu przelewu
należy poinformować Zamawiającego o chęci zakupu SIWZ poprzez przesłanie
na nr fax-u 052-34-81-899 wniosku o zakup SIWZ wraz z dowodem wpłaty
b)gotówką w kasie ADM (godz. 900-1200) przy ul.
Śniadeckich 1 - suterena. Wykonawca po uregulowaniu należności za SIWZ
jest zobowiązany udać się na ul. Gdańską 9 -II piętro, w celu uzyskania
SIWZ i faktury lub złożenia wniosku c) Zamawiający po otrzymaniu wniosku
od Wykonawcy jest zobowiązany wydać SIWZ w terminie 5 dni od daty
złożenia wniosku.
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
15.4.2008 - 10:00.
IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom:
IV.3.6) Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Polski.
IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą:
Okres w dniach: 90 (od ustalonej daty składania ofert).
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:
Data: 15.4.2008 - 10:05.
Miejsce: Sala im. Karola Szymanowskiego, ul. Śniadeckich 1.
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie.
SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
VI.1) JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ:
Nie.
VI.2) ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH:
Nie.
VI.3) INFORMACJE DODATKOWE:
VI.4) PROCEDURY ODWOŁAWCZE
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze:
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, Al. Jana Christiana Szucha 2/4, PL-00-582 Warszawa. E-mail odwolania@uzp.gov.pl. Tel. (48-22) 458 78 01.
VI.4.2) Składanie odwołań:
VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań:
Administracja Domów Miejskich ADM Sp. z o.o., ul. Śniadeckich 1, PL-85-011 Bydgoszcz. E-mail zamowieniapubliczne@adm.com.pl. Tel. (48-52) 348 18 99. URL: www.adm.com.pl. Faks (48-52) 348 18 99.
VI.5) DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA:
5.3.2008.